Кой
промени закона?
Въпреки, че
Исус защитаваше съботата от фарисейските
фанатични тълкувания, Той и апостолите не са я
променяли. Исус настояваше Неговите
последователи да я спазват като Божи почивен ден
и след смъртта Му (Мат. 24:20). Промяната на почивния
ден стана по-късно.
Най-напред ще се позовем на някои
исторически данни, за да представим характера на
този процес. Първият закон в полза на неделята е
едиктът (указът) на император Константин в 321 г.
сл. Христа. Римляните са били езичници и главното
им божество е било слънцето. Неделята е била
негов празник. Немският "sonntag", английският
"sunday" доказват това. И двете думи означават
"ден на слънцето". Чрез указа си императорът
обаче не задължава земеделците да не работят в
неделя.
В 325 г. папа Силвестър обявява неделята
за "Господен ден". Лаодикийският събор (364 г.)
забранява да се празнува съботата, което ни
говори, че и тогава е имало християни, които са
празнували съботата. В 538 г. сл.Хр. Орлеанският
събор забранява на земеделците да работят в
неделя на полето.
В катехизиса на Трентския събор в 16 век
папа Пий V пише: "Църквата на Бога в своята
мъдрост е наредила почиването в съботния ден да
бъде прехвърлено в "Господния ден". В
известния диспут между Мартин Лутер и д-р Ек,
католически богослов, последният заявява, че
признава необоримия аргумент, че в Библията няма
указание в полза на неделята, но
римокатолическата църква със своя авторитет е
променила почивния ден в неделя.
Има ли право смъртният човек да
променя Божиите постановления? И кои са
факторите за промяната на почивния ден? Във Втор.
4:2 Бог забранява притурянето и отнемането на
Божиите заповеди. И така, изводът от историческия
преглед е, че главен фактор на промяната е
римокатолическата църква. Библейските пророци
Даниил и Йоан предсказват, че в християнството ще
настъпи вероотстъпление от чистото евангелско
учение. Отстъпление, което достига своя апогей
при папизма. В Дан. 7-ма глава, която е паралелна на
Дан. 2 гл., е показано, че след четирите големи
империи ще се издигне един "малък рог" (Дан.
7:8,24), т.е. сила, държава, която ще се различава от
другите империи. А. С. Флик в своята книга за
средновековната църква пише, че "на
развалините на политическия Рим се издигна в
гигантска форма великата морална империя на
римската църква" (1900 г.).
Джон Уиклиф, оксфордски професор,
починал в 1384 г, изтъквал, че "малкият рог" е
католическата църква. По-късно протестантите
единодушно възприемат, че символът "малък
рог" е римската църква. Великият физик и
математик Нютон доказва това в своите
богословски трудове.
В Дан. 7:25 кратко и лаконично е изнесена
същността на цялата богопротивна дейност на
папизма през вековете: "Той ще говори думи
против Всевишния, ще изтощава светиите на
Всевишния, и ще замисли да промени времена и
закони, и те ще бъдат предадени в ръката му до
време, времена и половин време". Това е
описанието на "малкия рог".
Нека разгледаме 4 момента от това
описание:
"Ще говори думи против Всевишния".
Това са арогантните претенции на
папството, светотатствени твърдения. Ето някои
от тях: - В 18 век един католически духовник пише:
"Папата е с толкова високо достойнство и така
въздигнат, че е не само човек, но е като Бог и
заместник на Бога". - Ап. Павел във 2 Сол. 2:1-4
предсказа това явление: той говори за "човекът
на греха, синът на погибелта, който така се
противи и се превъзнася над всеки; който се
нарича Бог, или на когото се отдава поклонение,
щото той седи в Божия храм и представя себе си за
Бог". Богохулство са също и твърденията, че
църквата може да прощава грехове и това за
непогрешимостта на папата, когато говори "екс
катедра", т.е. когато с авторитета си се
произнася по въпросите, засягащи основите на
вярата. А според Библията няма непогрешими хора
(Пс. 14:2,3).
"Ще изтощава светиите на
Всевишния".
През ХIII век бе основана инквизицията.
През цялото средновековие са унищожени повече от
50 милиона верни Божии чада.
"Ще замисли да промени времена и
закони". Именно папството се е опитало да
промени Божия закон. В
"Християнска наука", издание от 1946 г. за
католическото вероизповедание, са дадени 10-те
Божии заповеди. Ако ги сравним със записаните в
Библията, в Изход 20 гл., ще видим, че втората
заповед я няма. (Тя говори против идоли и
изображения). Четвъртата е заменена с
изречението "Помни да освещаваш
празниците". Десетата е разделена на две, за да
попълни цифрата 10.
"Ще бъдат предадени в ръката му до
време, времена и половин време".Това е
пророчество за папското господство. Думата
"време" на арамейски език (на който е
написана книгата Даниил) означава "година",
"времена" - две години. И така, този период
съставлява 3 1/2 символични години (или 1260
пророчески дни). Този извод се налага, когато се
направи паралел между Дан. 7:25 и паралелното
пророчество за папската власт в Откр. 11:2,3 и Откр.
12:14. Според Числа 14:34 и Езек. 4:6 един пророчески ден
е равен на една година. Така властта на папството
излиза 1260 действителни години. Ако те се прибавят
към 538 г. (когато папата е получил властта от
император Юстиниян), стигаме до 1798 г., когато
генерал Бертие пленява папата и го завежда в плен
във Франция.
Ето как и пророчеството посочва кой е
въвел празнуването на неделята и изместил
съботата на Бога. Наистина удивително!
Тогава всеки християнин трябва да реши
за себе си дали да възприеме човешка наредба или
ясната Божия заповед. |