Божият
печат и белегът на звяра
И двата
израза в заглавието са взети направо от Библията
и са в тясна връзка с въпроса за почивния ден.
Какво представлява Божият печат? В
книгата Езекиил 9:1-6 четем: "... Мини през града,
през Ерусалим и тури белег върху челата на
мъжете, които въздишат и плачат поради всичките
мерзости, които стават всред него. А на другите
рече...: Минете подир него през града, та
поразете... но не се приближавайте при никого от
ония, върху които е белегът...".
Тази картина представляваше Божията
грижа за верните Негови чада, преди да предаде на
унищожение нечестивите от еврейския народ.
Носителят на "белега" беше в безопасност.
Пророчеството се изпълни при нашествието на
Навуходоносор II, вавилонският цар. Но Библията
говори за едно всесветско дело на
"запечатване" на истинските християни преди
Второто пришествие. В Откр. 7:1-4 виждаме един силен
ангел, който казва на четирите ангела, които
възпират войните, да чакат, докато се постави
печата на живия Бог върху челата на служителите
Му. Печатът и в двата случая е сложен на челата.
Четирите ангела задържат "ветровете", т.е.
войните и конфликтите, за да може Бог да привърши
спасителното Си дело.
Ние живеем във времето, когато Бог
запечатва годните за новото Си царство.
Слагането печат на челата е символично. Печатът,
с който Бог запечатва Своите избраници е Божият
закон. Законът беше в сърцето на Исус (Псалм 40:8) и
Бог иска да го запише и в сърцата на християните
така, че там да се пресъздаде характера на Исус
(Евр. 8:10). Божият Дух е, Който извършва това дело
днес (Еф. 4:30).
Запечатването означава освещение, и
това е вътрешната, същинска страна на Божия
печат. Божият печат има и външна, видима страна. В
Езек. 20:12,20 Бог заявява, че съботата е белег на
освещение и духовна връзка с Него. В четвъртата
Божия заповед се намират и трите елемента на един
печат, т.е.: името, титлата и територията, а те са:
Бог, Създател, (на) "небето и земята". (Изх.
20:11).
Запечатването се състои от
христоподобен характер, който се вижда в живота
на вярващия, и освещаване на седмия ден, събота
като почивен ден. Запечатването започва при
обръщането към вярата и трае до смъртта (Откр.
14:12).
Белегът на звяра. Подробности за него
намираме в Откр. 13-та глава. Там се говори за два
звяра. Кои са те? От 1-ви до 10-ти стихове става ясно,
че първият звяр символизира католическата
църква, а от 11-ти стих нататък е идентифицирана
протестантска Америка, Съединените Щати. В стих
10-ти се казва, че папата ще бъде пленен и убит.
Знаем, че папската сила бе сломена от френската
революция в 1798 г. По същото време в Америка се
основава младата държава (бъдещия втори звяр),
характеризираща се с демокрацията и свободата на
съвестта. Пророчеството обаче предвижда, че
характерът на тази власт ще се изроди, и тя ще
започне да говори "като змея", т.е. ще
преследва верните на Бога, както е правела това
през средните векове римокатолическата църква.
Папството, сломено от французите, бе
възстановено във Ватикана от Мусолини и за
половин столетие пак стана велика сила. Откр. 13:12
предсказва, че САЩ със своя авторитет ще
съдейства за възстановяване престижа на
папството. През 1984 г. САЩ завърза дипломатически
отношения с Ватикана. Раненият звяр оздравя. Без
да навлизаме в подробности можем да кажем, че
това пророчество предвижда един съюз, обединение
на спиритизъм, възродено папство и отпаднал
протестантизъм, което ще наложи "белега на
звяра". Успоредно със запечатването на Божиите
чада ще се извърши насилствено и налагането на
"белега на звяра".
Кой е този "белег на звяра"? Ако
печатът на Бога е съботната институция,
"белегът на звяра" може да бъде само
наложения от папството неделен празник. Това е
външната, видимата част на белега, а вътрешната
един формален, лицемерен религиозен живот, без
освещение на характера, без Божията правда и
закон, без Божията сила и вярност. Неделният ден
ще бъде налаган със сила, и тези, които не се
съгласят с това, ще бъдат преследвани и
наказвани. В края на земната история целият свят
ще бъде поставен пред дилемата: "С Божия закон
или с фалшивата религия". Откр. 14:9,10 пояснява
как Бог ще погледне и накаже онези, които се
грижат само за земните облаги, а в Исая 33:16
Библията говори как Бог ще се грижи за онези,
които искат да останат верни на съвестта си и на
Божия закон. Бог ще снабдява нуждите на Своя
народ до пълното му избавление при славното
Пришествие на Христа.
Ако днес Му се доверим, можем да
очакваме Неговата защита и в края на земната
история. |